onsdag 3. mars 2010

Bukett og dekorasjon u. 9 - 10.

Denne oppgaven går egentlig bare ut på å øve på buketter og dekorasjoner slik at vi skal kunne det skikkelig.
Det første vi skulle lage var åpne runde buketter slik at vi hadde lengde på blomstene.
Jeg laget fem - seks produkter til jeg følde jeg kunne det, og fikk til det tekniske.
jeg tok ikke så mange bilder, men her er hvertfall ett av produktene:

Buketten er laget i dekorativ stil, og det at det er en åpen rund bukett, betyr at man kan se inn i blomstene (volum) og at proporsjonene er 2/3 over bindepunktet og 1/3 under bindepunktet. I denne buketten er stilkene satt i spiral og det er det mest vanlige i denne typen bukett.
roser 9 x 18,- = 162,-
salal 5 x 6,- = 30,-
Total = 192,-
Jeg øvde meg på en helt enkel bukett, bare for å få øvd på god teknikk og plassering av blomstene. Jeg brukte salal for å fylle ut og få mer volum i buketten, på billigest muligst måte.
Så laget jeg en tett rund bukett:
buketten er laget i dekorativ stil, og siden det er tett rund bukett så er proporsjonene 1/2 over og 1/2 under. Jeg slet litt med å få til formen, men fikk det til tilslutt. Buketten er laget i spiral.
Blomstene jeg brukte i denne buketten:
Gerbera
Salal
nellik
rose
limonium
freesia
plumoses
steelgras
typha
aspedistra.
Kommer mer;)

2 kommentarer:

  1. Flotte buketter du laget. Gode komposisjoner. Veldig fine kontraster i den tette lave. Svært gode resultater.

    SvarSlett
  2. o.O wow mye digg d lager ...finne bukketer synes eg

    SvarSlett